AÖF - Genel Not Ortalaması Hesaplama Yöntemi


Merhaba Arkadaşlar, AÖF Kredili sistem ile birlikte gelen GENEL NOT ORTALAMASI ile alakalı AÖF'den gelen metni sizinle paylaşıyorum. Sorularınız için aofbilgi@anadolu.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.

Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinin yıllık sistemde öğretim yapılan bölüm ve programların tamamı 2012-2013 öğretim yılında dönemlik-kredili sisteme geçirilmiştir.
            2012-2013 öğretim yılında dönemlik-kredili sisteme geçen bölüm ve programların dersleri yeniden belirlenerek bölümdeki öğrencilere ders intibakları yapılmıştır.
            Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakülteleri Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 11/1.maddesinde “Her dönem sonunda öğrencilerin başarı durumu, Dönem Not Ortalaması ve Genel Not Ortalaması ile belirlenir. Bu amaçla, kayıt olunan ve not ortalamalarına katılan her dersin kredisiyle o dersten bağıl değerlendirme sonucunda belirlenen harf notunun katsayısı çarpılarak bulunan değerlerin toplamının, bu derslerin kredilerinin toplamına bölünmesi ile bir not ortalaması bulunur. Bu işlem bir dönem içinde alınan dersler için yapılırsa Dönem Not Ortalaması, o zamana kadar alınmış bütün dersler için yapılırsa Genel Not Ortalaması elde edilir. Genel Not Ortalaması hesaplanırken, tekrar edilen ders bulunması halinde bu dersten alınan en son not dikkate alınır. Not ortalamaları virgülden sonra iki basamaklı olarak gösterilir.” 11/2.maddesinde “Güz dönemi veya akademik yılsonunda 2,00 Genel Not Ortalamasını sağlayamayan öğrenciye akademik yetersizlik uyarısı yapılır. Akademik yetersizlik uyarısı alan öğrencinin, bir sonraki dönemin sonundaki Genel Not Ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bu koşulu yerine getiremeyen öğrenci, kayıt yenilediği takip eden ilk dönem, son iki dönemde CC’nin altında not aldığı dersleri tekrar etmek suretiyle Genel Not Ortalamasını en az 2,00’ye yükseltmek zorundadır.” 11/3.maddesinde “Ders tekrarına kalan bir öğrencinin, tekrar ettiği dönem sonunda 2,00 Genel Not Ortalamasını sağlaması halinde ders tekrarı sona ermiş olur. Ancak zorunlu bir dersten FF, DZ ve YZ notu alan bir öğrenci bu dersi, dersin ilk verildiği dönemde tekrar almak zorundadır.” 
            Aynı yönetmeliğin 11/4.maddesinde “İlgili Birim Yönetim Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile yıllık sistemden dönemlik-kredili sisteme geçirilen bölüm ve programlarda öğrencilerin daha önce yıllık sistemde aldıkları ders ve notların intibakları Üniversite Yönetim Kurulunca kabul edilen Not Dönüşüm Tablosuna göre yapılır ve Genel Not Ortalaması hesabına dâhil edilir. Yıllık sistemde 50’nin altındaki başarı notları FF harf notu ile hesaplamaya katılır.” denilmektedir.
Yıllık Sistemdeki derslerin başarı notları, dönemlik-kredili sistemde harf notuna çevrilirken aşağıdaki tablo kullanılmaktadır (Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında okutulan İngilizce dersler hariç) :
            Bulunduğunuz ildeki AÖF Bürosundan Not Durum Belgesi (Transkript) alarak “http://www.anadolu.edu.tradresi açıköğretim linki kılavuzlar bölümünde yayınlanan yapılan ders intibakları ile ilgili ayrıntılı bilginin bulunduğu “Ders İntibak Listesi” ve “Dönemlik-Kredili Sistem Ölçme ve Değerlendirme Kılavuzu” ile birlikte inceleyerek dönem not ortalaması ve genel not ortalamanızı hesaplayabilirsiniz.
Adı geçen kılavuzları ve Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakülteleri Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini birlikte inceleyerek sistem hakkında daha sağlıklı bilgi edinebilirsiniz.
Genel Not Ortalaması hesabının nasıl yapıldığı ile ilgili aşağıda verilen örneği inceleyebilirsiniz. Açıköğretim Fakültesi Bankacılık ve Sigortacılık Önlisans Programında okuyan bir öğrencinin Not Durum Belgesindeki dersleri ve notları aşağıdaki şekilde olsun (Bu programdaki ders intibakları ile ilgili bilgiler, “Ders İntibak Listesi” 2.sayfada yer almaktadır) :
Yapılan ders intibakları sonucu, yıllık derslere karşı gelen dönemlik-kredili sistemdeki derslerin kredileri, Genel Not Ortalaması hesabında kullanılmaktadır.
Örneğin; yıllık sistemde 1.sınıf dersi olan “Temel Bilgi Teknolojileri” dersi yerine dönemlik-kredili sistemde 1.yarıyıla (Güz Dönemi) “Temel Bilgi Teknolojileri 1 (3 AKTS)” ve 2.yarıyıla “Temel Bilgi Teknolojileri 2 (3 AKTS)” dersleri konulmuştur. Bu nedenle, Genel Not Ortalaması hesabında yıllık sistemdeki “Temel Bilgi Teknolojileri” dersi 6 AKTS (3+3 AKTS) olarak hesaba katılmaktadır.
“TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ” dersinin AKTS kredisi 6 (3+3 AKTS), bu dersten alınan 96 başarı notunun harf notu karşılığı ise AA (4,00)  (84-100 arası) olacak; buna göre de bu dersin Kredi*Not değeri 24,00 (6x4,00) olacaktır.
Yukarıdaki örnek transkripte göre 2011-2012 öğretim yılı sonundaki (yıllık sistemdeki derslerin) Genel Not Ortalamasını verilen bilgiler ışığında aşağıda gösterildiği gibi hesaplayabilirsiniz;
            Öğrenci, 2012-2013 öğretim yılında Güz Döneminde başarısız olduğu “İngilizce 1” dersini alarak AA harf notunu almış olsun. Bu durumda, Genel Not Ortalaması aşağıdaki gibi değişir:
 Öğrenci, 2012-2013 öğretim yılında Bahar Döneminde başarısız olduğu “İngilizce 2” dersini alarak AA harf notunu almış olsun. Bu durumda, Genel Not Ortalaması aşağıdaki gibi değişir:
 Bu öğrencinin, 2012-2013 öğretim yılı Bahar Dönemi sonundaki Genel Not Ortalaması, 2,40 olacaktır.

Yorumlar

Yorum Gönder